zondag 4 oktober 2015

Zoals in een heel oud Chinees spreekwoord : "Elke reis van duizenden kilometers begint bij de eerste stap".  Een waarheid die staat.  Ik wil beginnen aan die reis door toch eens terug te kijken.  Een gave of talent komt er niet zomaar.  Mijn moeder vertelde me ooit dat "Jefke", te weten haar vader en mijn grootvader, met de kermissen in de cafés ging zingen voor een paar pinten in ons kleine dorpje.  Hij was blijkbaar niet muzikaal geschoold, of had geen kennis van noten of ritmes, harmonieën etc.
Dat is ook niet belangrijk.  Het gaat om het delen van vreugde-verdriet, en daar was hij dan ook goed in.  Ik heb "Jefke" jammer genoeg nooit gekend.  Hij was reeds overleden lang voor ik geboren werd.  Muziek is Meer (Music is More) is dan ook een eerbetoon aan een anoniem vreugdezaaier, iets wat ik bij mezelf ook voel.  Op de foto zie je "Jefke" en "Christina", mijn beide grootouders die ik helaas nooit heb gekend.  Laat ons hier beginnen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten